Društveno odgovorno poslovanje, kao i saradnja između kompanija, države i civilnog sektora, imaju značajan uticaj na kvalitet života građana, na tok evropskih integracija, konkuretnost Srbije i njene radne snage, ali i na smanjenje siromaštva i povećanje zaposlenosti.To takođe utiče i na naš potencijal da odgovorimo na sve veće izazove u okruženju u kojem poslujemo, zaključci su četvrte konferencije o društveno odgovornom poslovanju, koju su organizovali Forum poslovnih lidera Srbije i Smart Kolektiv.
Društveno odgovorno poslovanje, kao i saradnja između kompanija, države i civilnog sektora, imaju značajan uticaj na kvalitet života građana, na tok evropskih integracija, konkuretnost Srbije i njene radne snage, ali i na smanjenje siromaštva i povećanje zaposlenosti. To takođe utiče i na naš potencijal da odgovorimo na sve veće izazove u okruženju u kojem poslujemo, zaključci su četvrte konferencije o društveno odgovornom poslovanju, koju su organizovali Forum poslovnih lidera Srbije i Smart Kolektiv.
Poslednje istraživanje javnog mnjenja pokazalo je da sve veći broj građana očekuje od kompanija da se ponašaju odgovorno, što nam nameće dodatnu obavezu ali i podstrek da nastavimo u istom smeru. Danas možemo da konstatujemo da na tom putu imamo i partnere, podršku u međunarodnim organizacijama, institucijama i državi, kao i sjajne projekte civilnog društva koji na održiv način utiču na rešavanje društvenih problema i u koje smo spremni da se kao poslovna zajednica uključimo, izjavio je Frederik Kuen, predsednik Foruma poslovnih lidera Srbije na otvaranju konferencije.
Na otvaranju su se obratile Suzan Fric, direktorka Misije USAID-a u Srbiji i Silija Mur, direktorka za korporativne komunikacije i odnose u kompaniji IBM EMEA i Predsednica Upravnog odbora najveće evropske mreže posvećene društveno odgovornom poslovanju – CSR Europe.
Učesnici konferencije - predstavnici kompanija, državnih institucija, donatorskih organizacija i civilnog sektora, pokrenuli su diskusiju o mogućim merama za podsticaj uključivanja kompanija u rešavanje društvenih problema, o iskustvima iz drugih zemalja i mogućnostima da se primene kod nas.
Na panel diskusiji posvećenoj evropskim iskustvima i izazovima sa kojima se sada Srbija suočava, zaključeno je da iako društveno odgovorno poslovanje neće biti ključna tema u evropskim integracijama, ono je svakako neophodan element održivog društveno ekonomskog razvoja, kao što se pokazalo na primeru mnogih razvijenih evropskih zemalja. Učesnici panela bili su Frejk Janmat, šef sektora za evropske integracije u Delegaciji EU, Srđan Bogosavljević, direktor Ipsos Strategic Marketinga, Andreas Graf, direktor Vip mobile, Tomas Serkovič iz organizacije Foretica iz Španije i Silija Mur.
Na konferenciji su prvi put predstavljeni rezultati istraživanja javnog mnjenja o odgovornosti kompanija koje posluju u Srbiji, koje su sproveli Smart kolektiv i Ipsos Strategic Marketing u novembru ove godine i koje je pokazalo da veliki broj građana veruje da bi se kvalitet njihovog života popravio ako bi većina kompanija u Srbiji poslovala društveno odgovorno.
Druga diskusija bavila se inovativnom korporativnom filantropijom, a u njoj su učestvovali Dragana Stevanović Kolaković, USAID, Sergej Trifunović, glumac i aktivista, Mia Vukojević, direktorka Trag Fondacije, Viktor Mirčevski, Konekt iz Makedonije, i Žarko Šunderić, rukovodilac tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva pri Vladi Republike Srbije. Oni su istakli značaj uključivanja građana u filantropske inicijative i uspostavljanja mehanizma za transparentno i efikasno sakupljanje sredstava u humanitarne svrhe, kao i potrebu za partnerskim angažmanom javnog, poslovnog i civilnog sektora u ovoj oblasti.
Sajam partnerstva je i ove godine omogućio socijalnim preduzećima i organizacijama da poslovnom sektoru predstave predloge za saranju i time obezbedio povoljnu klimu za međusektorsku saradnju koja je okosnica razvoja svakog društva.
Konferenciju je podržao USAID preko Instituta za održive zajednice u okviru programa "Građansko društvo za budućnost". Glavni partner konferencije je Coca-Cola Hellenic, partneri konferencije su Societe Generale, Vip mobile, Titan cementara Kosjeric i Holcim.